01 de novembre 2011

Fent de jurat a Boulogne-Billancourt

Aquest any sembla que estigui abonat a això de fer de jurat en concursos de jocs. Fa uns mesos ja vaig explicar les meves experiències com a jurat en el 5è (i últim) Concurs Ciutat de Granollers de creació de jocs. Doncs vés per on, aquest cap de setmana passat he tornat a fer de jurat, ara al germà gran de Granollers, el Concurs Internacional de Creadors de Boulogne-Billancourt, en la seva 30a (i última) edició.

Els dies 28, 29 i 30 d'octubre ens vam reunir a la Salle du Parchamps de la vila de Boulogne-Billancourt aquests que veieu a la foto:


Erem en Tom Werneck (1), ni més ni menys que el creador de l'Spiel des Jahres i una veritable enciclopèdia vivent del món del joc, en Nicolas Bosseret (2), la Beatrice Parisi (3), l'Olivier Grégoire (4), jo mateix (5), l'Olivier Marchand (6), en Jim Gaudin (7) i la Nadine Bogner (8), amb en Gaëtan Bésieux com a amfitrió i director del concurs.

No cal dir que la companyia va ser extraordinària i durant aquests tres dies les converses i intercanvis d'impressions sobre el món dels jocs van ser d'allò més interessants i enriquidores. Finalment, després de provar els deu jocs finalistes, ens vam decidir pels quatre jocs següents com a guanyadors:

  • Karma, de Christian Rossiquet. Sota un tema d'ànimes que es reencarnen i reaprenen allò viscut en vides anteriors, s'amaga un joc elegant i original, amb un mecanisme de gestió i ús de daus que encara no havíem vist i amb un sistema d'arrossegament dels jugadors que van darrere teu que proporciona una interacció molt interessant entre jugadors.
  • Serial couleurs, de Cyril Blondel. L'OLNI (objecte lúdic no identificat) d'aquest any, un joc en què els jugadors han d'estimar on aniran a parar els diferents segments de colors d'un cordill una vegada col·locat seguint un camí cada vegada diferent en uns pilons sobre un tauler perforat. Hi vam valorar l'originalitat del joc i les grans possibilitats que ofereix per al seu desenvolupament en mil-i-una direccions diferents.
  • Space squadron, de Stéphane Boudin. Un joc de cartes per a dos amb una mecànica molt interessant de col·locació i de revelació, amb molt double guessing entre els jugadors. Quan semblava que ja havíem vist tot en jocs de cartes, aquí trobem encara un sistema innovador.
  • Tokaïdo, d'Antoine Bauza. Sí, el creador del magnífic Seven Wonders guanya Boulogne poc després de guanyar l'Spiel des Jahres. Tokaïdo és un joc que combina de manera molt elegant mecàniques ja vistes. Com va dir la Beatrice Parisi en el lliurament del premi, un joc que transmet repòs i tranquil·litat sense eliminar la competició entre els jugadors.
La llista dels quatre premiats va quedar acordada diumenge mentre dinàvem i a les quatre es va fer el lliurament de premis al magnífic Musée Français de la Carte à Jouer, a la vila d'Issy-lès-Moulineaux. I durant aquest lliurament la regidora de promoció econòmica de l'ajuntament de Granollers, Andrea Canelo, i l'Oriol Comas van anunciar una sorpresa (que alguns ja sabíem): la unió dels concursos de Granollers i de Boulogne en un únic concurs europeu, Europa Ludi, que se celebrarà alternativament a Boulogne i a Granollers.

El rei és mort! Llarga vida al rei!


Ben aviat farem una altra entrada parlant més detalladament d'això d'Europa Ludi.

3 comentaris:

Ruminahui ha dit...

Per cert, ja té collons que faci de jurat a tots dos concursos i tots dos s'acaben pocs mesos després... :-)

Zavodovski ha dit...

Vive la République!

;-)

Ruminahui ha dit...

Quelle république? ;-)